Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Комунікаційна стратегія
Богуславського районного суду
Київської області
на 2018-2019 роки
м. Богуслав 2018
ЗМІСТ
Вступ......................................................................................................... ...........3
ВСТУП
Комунікаційна стратегія Богуславського районного суду Київської області є основним документом для здійснення зовнішньої та внутрішньої комунікації на регіональному рівні, яка включає в себе чіткий план дій покликаних надати об’єктивну інформацію про діяльність суду і суддів, налагодити постійний зацікавлений діалог з суспільством в інтересах забезпечення незалежності судової влади, гарантування законності та правопорядку, здійснення об’єктивного і неупередженого правосуддя.
Історично так склалося, що суди в Україні комунікаційно віддалені від суспільства, від їх основної аудиторії – громадян. Цей інформаційний вакуум спричиняє кризу взаємної довіри суспільства і суддів, робить суди надзвичайно вразливими.
Повсякденне життя людини глибоко пов’язане з діяльністю органів судової влади. З метою захисту прав особи дуже важливо, щоб вона була знайома з інформацією, що знаходиться в розпорядженні Суду - зокрема, інформацію про себе або свої інтереси, - і про те, що доступ до інформації повинен бути забезпечений на основі рівності.
З метою заповнення інформаційного вакууму, що склався в сфері діяльності органів судової влади в Україні, Комунікаційна стратегія Богуславського районного суду Київської області розроблена для організації доступу до інформації для громадськості, яка є і в інтересах органів судової влади, тому що це може допомогти у встановленні більш тісних відносин між адміністрацією і особою, і, таким чином, ймовірно, зміцнити впевненість громадськості в вітчизняній Феміді.
З метою покращення управлінських задач, функціонування Богуславського районного суду Київської області, наближення його до Європейських стандартів розроблено Комунікаційну стратегію. У ній передбачено сукупність комунікативних засобів, методів, прийомів і технік, що сприяють наданню об’єктивної інформації про діяльність суду і суддів, налагодженню постійного зацікавленого діалогу із суспільством, забезпеченню незалежності судової влади, гарантуванню законності та правопорядку, здійсненню об’єктивного і неупередженого правосуддя, а також задля формування позитивного іміджу судової системи України в суспільстві.
Комунікаційна стратегія Богуславського районного суду Київської області ( Далі - Суду) розроблена на основі Стратегії розвитку судової системи в Україні на 2015-2020 р.р., схваленої рішенням XII позачергового з’їзду суддів України 25 вересня 2014р., Концепції інформаційно-комунікаційної стратегії Ради суддів України (2014р.), Закону України "Про забезпечення права на справедливий суд", з урахуванням Рекомендацій Ради Європи № Я (81) 19 Комітету міністрів для держав-членів про доступ до інформації, що знаходиться у розпорядженні державних органів (Прийнята Комітетом Міністрів 25 листопада 1981 на 340-й зустрічі заступників міністрів), Меморандуму про взаємодію і співпрацю представників системи правосуддя України від 10.02.2017р.
Богуславський районний суд Київської області має певний досвід здійснення внутрішньої і зовнішньої комунікаційної діяльності завдяки впровадженню сучасних інформаційних технологій ведення внутрішнього документообігу, управління апаратом суду та донесення інформації про діяльність суду до широкого кола громадськості.
У структурі апарату Суду працює відповідальна особа, на яку покладено обов’язки прес-секретаря.
Результатами комунікаційної діяльності Суду є участь суддів у тематичних лекціях, семінарах, інформування громадськості про діяльність суду на офіційному веб-порталі /Судова Влада України/, /Богуславський районний суд Київської області та в мережі Facebook.
У приміщенні суду розміщено інформаційні стенди, на яких подається інформація для відвідувачів суду. За їх допомого відвідувачі мають можливість ознайомитися з списками справ, призначених до розгляду, ставками судового збору, платіжними реквізитами, графіком особистого прийому громадян керівництвом суду тощо;
Богуславський районний суд Київської області від початку своєї діяльності прагне відкритості своєї роботи, веде планову та системну комунікаційну діяльність у таких напрямках:
-внутрішній: робота із суддями та працівниками апарату суду щодо вдосконалення їх комунікаційних навиків, облаштування приміщення суду з метою забезпечення його інформаційної насиченості, підвищення комфортності для відвідувачів і роботи працівників;
- зовнішній: інформування суспільства про роботу суду, налагодження постійного зацікавленого діалогу з громадськістю та ЗМІ, залучення студентів та молодих фахівців до проходження практики та стажування у суді тощо.
Планування комунікаційних заходів здійснюється з урахуванням результатів опитування щодо оцінки якості роботи суду, яке проводиться серед відвідувачів суду.
Актуальним питанням діяльності суду залишається забезпечення суддів і працівників апарату суду належними умовами праці, а також громадян із обмеженими фізичними можливостями і відвідувачів вільним, безперешкодним доступом до приміщень суду.
Не сприяє налагодженню постійного діалогу суду з громадськістю і низький рівень загальної правової культури населення. Тому при визначенні стану здійснення правосуддя необхідно враховувати не тільки статистичні дані щодо навантаження та обсягу роботи суддів та працівників суду, а й реальні потреби громадян, які звертаються до суду і хочуть реалізувати своє право на судовий захист ефективно й у визначені законом строки.
Актуальною проблемою постає використання методів, що визначають якість судових послуг через показники суб'єктивних оцінок судового розгляду особами, що є безпосередніми учасниками процесів.
В Богуславському районному суді ведеться активна робота щодо забезпечення суддів і працівників апарату належними умовами праці та відповідними приміщеннями для здійснення правосуддя, а також забезпечення громадян, людей з обмеженими фізичними можливостями і відвідувачів вільним, безперешкодним доступом до суду.
У даному напрямку зроблено наступне: організовано роботу чотирьох залів судових засідань, в тому числі дві зали з можливістю проведення відеоконференцзв’язку; забезпечено можливість відвідувачам суду, шляхом організації куточків підготовки (журнальні столи), розміщуватись при підготовці до подання матеріалів до суду, знайомитись з матеріалами справи. Для очікування виклику судовими розпорядниками до зали судових засідань, коридорні приміщення суду обладнані місцями очікування.
Крім того, в разі розгляду резонансних справ можуть виникнути труднощі з розміщенням відвідувачів судового засідання та представників ЗМІ (з відповідною технікою), так як зали судових засідань мають невелику площу.
Метою Комунікаційної стратегії Богуславського районного суду Київської області є:
- підвищення авторитету судової влади в суспільстві;
- підвищення рівня авторитету Богуславського районного суду Київської області як органу правосуддя;
- надання громадськості інформації про діяльність Богуславського районного суду Київської області;
- підвищення престижності професії судді і працівника апарату суду;
- підвищення рівня правової культури особі, яка прийшла або прийде до суду;
- підвищення якості представництва інтересів сторін в суді;
- оптимізація роботи апарату суду, підвищення ефективності роботи суддів і працівників суду;
- підвищення обізнаності відвідувачів суду про судові правила і процедури. Основними принципами комунікаційної діяльності суду є:
- прозорість та публічність - висвітлення діяльності суду, роз’яснення цілей, змісту та специфіки роботи;
- повнота і точність - урахування всіх основних факторів при висвітленні інформації, наближення фактів, висновків, коментарів, прогнозів до дійсного стану речей;
- відкритість - створення умов для безперешкодного доступу громадян до інформації про діяльність суду;
- партнерство - співпраця та налагодження зв’язків з громадськістю, органами державної влади (взаємовідносини);
- відповідальність - за зміст і якість інформації;
- правдивість - надання чіткої, правдивої та об’єктивної інформації;
- реалістичність — проведення комунікаційних заходів з урахуванням наявних ресурсів;
- адресність - адаптованість інформації до сприйняття цільовими групами;
- оперативність - своєчасність інформування громадськості;
- доступність – лаконічність, зрозумілість інформації, легкість для сприйняття та запам’ятовування.
5.Цільові аудиторії суду
Відповідно до мети Комунікаційної стратегії Суду, її цільовими аудиторіями є:
Всі ці групи становлять зовнішню цільову аудиторію, що на цей час є найбільш пріоритетною цільовою групою.
До внутрішньої цільової аудиторії належать судді та працівники суду.
Під час вибору каналів зв’язку із цільовою аудиторією необхідно обов’язково враховувати специфіку кожної окремої групи.
Обираючи засоби комунікації із учасниками судового процесу, потрібно розуміти, що ця група є найбільш численною та різноманітною, отже, краще було б обрати канали, які є більш масовими, доступними широкому загалу.
Канали зв’язків із громадськістю:
Під час визначення каналів комунікації із представниками ЗМІ необхідно враховувати, що ця група є більш вузькою та спеціалізованою.
Каналами комунікації зі ЗМІ може бути обрано:
Обираючи засоби зв’язку зі студентами юридичних спеціальностей, слід звернути увагу, що основною ідеєю співпраці з цією групою є популяризація роботи в суді з метою формування майбутнього високопрофесійного персоналу.
Добір засобів комунікації необхідно здійснювати з наданням переваги таким освітнім заходам:
Каналами комунікації із представниками суб’єктів владних повноважень можуть бути:
Каналами комунікації з науковцями, адвокатами, юристами загалом можуть
бути:
Комунікаційна стратегія суду впроваджується з метою покращення зв’язків із громадськістю, встановлення змістовного та постійного діалогу із суспільством, доступності правосуддя, публічності судового розгляду.
За результатами реалізації Комунікаційної стратегії Суду очікується зростання рівня довіри громадян до судів, підвищення авторитету судової влади шляхом поліпшення правової обізнаності населення про порядок захисту їхніх прав та інтересів у судах.
Громадяни мають сприймати суди як установи, покликані захищати їхні права. Звертаючись до суду, кожен громадянин має очікувати, що рішення суду, яким би воно не було, ухвалено неупереджено, виважено та на підставі норм закону.
Серед інших очікуваних результатів реалізації Комунікаційної стратегії можна назвати:
- підвищення рівня правової обізнаності населення та ЗМІ;
- підвищення рівня зацікавленості громадян, насамперед молодих юристів, у роботі в суді;
- налагодження постійного зв’язку зі ЗМІ з метою оперативного висвітлення діяльності суду;
- формування позитивного іміджу судової влади.
№ п/п |
Назва заходу |
Цільова аудиторія, на яку розрахований захід |
Очікуваний результат |
Орієнтовна дата проведення |
Відповідальні за виконання |
Внутрішня комунікація |
|||||
1. |
Налагодження системи оперативного обміну інформацією з професійних та інших питань діяльності суду та судової системи вцілому |
судді та працівники суду |
ефективна взаємодія всіх працівників суду при виконанні професійних обов’язків, вироблення спільних позицій з питань діяльності суду |
протягом 2018-2019рр. |
голова суду, керівник апарату |
2. |
Організація та проведення навчань з питань спілкування та взаємодії в колективі |
судді та працівники суду |
формування навичок спілкування та комунікаційної взаємодії в колективі |
щоквартально |
керівник апарату, відповідальна особа, на яку покладено обов’язки прес-секретаря |
3. |
Проведення узагальнення ефективності роботи щодо реалізації комунікаційної стратегії суду та інформування працівників суду про її виконання |
судді, працівники суду |
інформування працівників про результати роботи та вироблення стратегії дій на майбутній період |
до 20.12.2019р. |
керівник апарату, відповідальна особа, на яку покладено обов’язки прес-секретаря |
4. |
Проведення узагальнення за результатами опитування громадян-відвідувачів суду з питань, що стосуються оцінки та ефективності діяльності суду |
судді, працівники суду |
інформування працівників про результати проведення опитування громадян-відвідувачів суду з питань, що стосуються оцінки та ефективності діяльності суду з метою усунення недоліків в подальшій роботі |
Червень 2018р. |
відповідальна особа, на яку покладено обов’язки прес-секретаря |
Зовнішня комунікація |
|||||
1. |
Організація та проведення «Дня відкритих дверей» |
студенти КВ НЗ КОР «Богуславський гуманітарний коледж ім. І.С. Нечуя-Левицького», школярі загальноосвітніх навчальних закладів району |
надання інформації про особливості роботи в суді, підвищення довіри до судової системи, підвищення правової свідомості та правової культури молодого покоління |
не рідше двох разів на рік |
голова суду, керівник апарату, відповідальна особа, на яку покладено обов’язки прес-секретаря |
2. |
Проведення «круглого столу» на тему: «Участь присяжних у здійсненні судочинства» |
присяжні, представники Богуславської районної ради, представники засобів масової інформації |
активна участь та співпраця присяжних у здійснені правосуддя, що сприяє забезпеченню громадян на доступ до правосуддя та дотримання розумних строків розгляду справи |
лютий 2018р. |
голова суду, керівник апарату, відповідальна особа, на яку покладено обов’язки прес-секретаря |
3. |
Оновлення офіційної веб-сторінки та сторінки Богуславського районного суду в мережі Facebook |
громадяни, відвідувачі суду, представники засобів масової інформації, громадські організації, правозахисні організації, представники органів державної влади та місцевого самоврядування |
зменшення черг громадян до канцелярії суду для отримання інформації, швидке та оперативне отримання довідкової інформації про діяльність суду |
щоденно |
керівник апарату, головний спеціаліст з інформаційних технологій, відповідальна особа, на яку покладено обов’язки прес-секретаря |
4. |
Проведення опитування громадян-відвідувачів суду з питань, що стосуються оцінки та ефективності діяльності суду |
відвідувачі суду |
оцінка довіри до діяльності суду, отримання інформації про недоліки в роботі з метою їх подальшого усунення |
травень 2018 року |
керівник апарату, відповідальна особа, на яку покладено обов’язки прес-секретаря |
5. |
Проведення круглих столів, публічних зустрічей, спільних нарад, семінарських занять, тощо |
судді, представники засобів масової інформації, громадські організації, представники правоохоронних органів, органів державної влади та місцевого самоврядування |
презентація суду як відкритої установи, висвітлення окремих питань судочинства та організації роботи суду, виявлення проблемних питань, які потребують оперативного вирішення для підвищення довіри громадян до судової влади |
щоквартально |
голова суду, керівник апарату, відповідальна особа, на яку покладено обов’язки прес-секретаря |
6. |
Оновлення інформаційних стендів у приміщенні суду |
громадяни, відвідувачі суду |
зменшення черг громадян до канцелярії суду для отримання інформації, швидке та оперативне отримання довідкової інформації про діяльність суду |
по мірі необхідності, у зв’язку із змінами в законодавстві |
керівник апарату, відповідальна особа, на яку покладено обов’язки прес-секретаря |
7. |
Участь в семінарах, конференціях, інших офіційних заходах, які організовують органи державної влади, правоохоронні органи з питань застосування права |
судді, представники засобів масової інформації, представники органів державної влади, адвокати, громадські організації |
отримання позитивного досвіду в сфері налагодження комунікативних зв’язків |
протягом 2018-2019рр. |
голова суду, судді, керівник апарату |
8. |
Організація та проходження студентами вищих навчальних закладів практики у суді |
студенти юридичних факультетів вищих навчальних закладів |
популяризація роботи в суді, підвищення рівня професії юриста |
протягом 2018-2019рр. |
голова суду, керівник апарату |
9. |
Моніторинг матеріалів у засобах масової інформації, Інтернет ресурсах, які стосуються роботи Богуславського районного суду Київської області, співпраця з місцевими судами за даним напрямком (при необхідності) оперативно реагувати на них |
цільові аудиторії, які визначаються за результатами моніторингу |
оперативне реагування дозволяє уникнути недостовірності інформації та можливість її спростування |
протягом 2018-2019рр. |
відповідальна особа, на яку покладено обов’язки прес-секретаря |
10 |
Організація спецпроекту «День у суді» та розміщення матеріалів на офіційних веб-ресурсах |
громадяни |
презентація суду як відкритої установи, підвищення довіри громадян до судової влади |
|
голова суду, керівник апарату, головний спеціаліст з інформаційних технологій, відповідальна особа, на яку покладено обов’язки прес-секретаря |