Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
І. Організація роботи суду з прийому громадян
Звернення громадян є одним із засобів захисту їхніх прав та законних інтересів. Це право закріплено у Конституції України. Так, у ст. 40 Конституції України зазначено, що всі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов’язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
Діяльність Богуславського районного суду щодо роботи зі зверненнями громадян та юридичних осіб ґрунтується на неухильному дотриманні норм Конституції України, Закону України «Про звернення громадян», Закону України «Про інформацію», Закону України «Про доступ до публічної інформації», Указу Президента України «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 року № 48 (із змінами та доповненнями), інших нормативно-правових актів, які регулюють питання у сфері звернень громадян.
Робота з прийому громадян та розгляду звернень (скарг) громадян у Богуславському районному суді Київської області ведеться організована таким чином:
Найважливішим завданням по роботі зі зверненнями громадян та юридичних осіб, що звертаються до Богуславського районного суду є конкретний розгляд питань, порушених заявниками, надання максимально можливого сприяння у їх вирішенні всебічного, своєчасного розгляду звернень громадян, порушених у них проблем, оперативне вирішення їх, захист законних прав та інтересів громадян та недопущення посягання на них.
ІІ. Відповідальна особа за звернення громадян
Відповідно до наказу від 22.03.2016 року № 14/од обов'язки за ведення діловодства за зверненнями громадян та відповідно до посадової інструкції покладено на секретаря суду - Дроваль Л.Р. та відповідно до наказу від 01.02.2018 року № 08/од обов’язки за ведення діловодства за зверненнями громадян та відповідно до посадової інструкції покладено на консультанта суду - Шпак К.М.
ІІІ. Статистична інформація щодо надходження та розгляду звернень громадян
У Богуславському районному суді на звернення (скарги) громадян заводяться реєстраційні картки форми № 41, а також вони реєструються в: «Журналі вхідної кореспонденції», «Журналі обліку звернень громадян» та алфавітному покажчику.
За результатами розгляду громадянам та юридичним особам надаються обґрунтовані та вичерпні відповіді. На всі письмові звернення заявникам надсилається письмова відповідь про наслідки розгляду звернення та прийняте рішення. Після опрацювання кожного та надання відповіді звернення формується у справу та зберігається в нарядах відповідно до номенклатури суду.
Скарги, що не підлягають розгляду, реєструються у відповідному порядку і передаються за належністю.
Звернення громадян та юридичних осіб розглядаються та вирішуються у строки, визначені Законами України «Про звернення громадян» та «Про інформацію», а саме: не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, що не потребують додаткового вивчення – невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання. За результатами розгляду громадянам та юридичним особам надаються обґрунтовані та вичерпні відповіді. На всі письмові звернення заявникам надсилається письмова відповідь про наслідки розгляду звернення та прийняте рішення.
Так, протягом І півріччя 2019 року до Богуславського районного суду Київської області надійшло 13 звернень, з них 3 - заяви, 5 - скарг, 3- адвокатських запити, 2 - колективних звернення.
В порівнянні з І півріччям 2018 року спостерігається невелике зменшення звернень громадян, що надійшли до суду (16 звернень за І півріччя 2018 року та 13 звернень за І півріччя 2019 року).
В І півріччі 2018 року надійшла 1 скарга на дії суддів, в І півріччі 2019 року надійшло 5 скарг на дії суддів.
За каналом зв ’язку надходження:
4 - поштою;
6 - подані заявниками особисто через канцелярію суду;
3 - електронна форма звернення.
За формою надходження , суб’єктами і кореспондентами :
9 - від фізичних осіб;
3 - від адвокатів;
1 - від юридичних осіб.
За тематикою заяв найбільше громадяни зверталися до Богуславського районного суду з наступних питань:
За наслідками розгляду звернень громадян:
- задоволено - 11 заяв та скарг;
- направлено за належністю – 1 звернення;
- залишок нерозглянутих заяв (станом на 01.07.2019 р.) – 1;
Всі заяви та звернення розглянуті у строки, визначені Законом України «Про звернення громадян». Станом на 01.07.2019 року 1 скарга перебуває на розгляді у судді Кіхтенка С.О.
У Богуславському районному суді прийом громадян здійснюється головою суду та керівником апарату суду.
Протягом І півріччя 2019 року прийом громадян з непроцесуальних питань (з питань організації діяльності суду) не проводився у зв’язку з відсутністю таких звернень.
ІV. Організація роботи суду щодо виконання Закону України «Про доступ до публічної інформації»
У зв’язку з набранням чинності 08.05.2011 року Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13.01.2011 року № 2939-VІ, в Богуславському районному суді проведено відповідну роботу за цим напрямком, а саме:
Відповідно до рекомендацій управління ДСА України в Київські області від 30.05.2011 року за № 03-532 на веб-сайті Богуславського районного суду створено розділ «Доступ до публічної інформації», в якому оприлюднено вказану вище інформацію, а також довідкову інформацію щодо розгляду справ у суді. Проблемних питань щодо технічної підтримки веб-сайту суду не виникало. На цьому сайті знаходиться корисна інформація для відвідувачів суду.
Протягом І півріччя 2019 року до суду надійшло 8 запитів на отримання публічної інформації.
За формою надходження , суб’єктами і кореспондентами :
5 - через органи державної влади від фізичної особи;
3 - через органи державної влади від громадської організації.
За тематикою запитів:
6 – щодо діяльності суддів;
2 – щодо надання інформації про хід судової справи.
Всі запити задоволено та розглянуто протягом п'яти робочих днів, як це передбачено чинним законодавством.
У зазначений період канцелярією Богуславського суду Київської області надавались відповіді на телефонні запити на публічну інформацію довідкового характеру. Основні питання, які порушувались громадянами у усних запитах стосувалися роз’яснення норм процесуального законодавства, видачі копій судових рішень суду, надходження та руху справ, скарг, заяв.
Богуславським районним судом Київської області забезпечується право кожного на доступ до інформації, що знаходиться у його володінні, як у належного розпорядника інформації та здійснюється на принципах, прозорості та відкритості.
В суді запроваджено практику щомісячно узагальнювати інформацію щодо стану роботи із зверненнями громадян та розміщувати на офіційному веб-сайті Богуславського районного суду bg.ko.court.gov.ua.
Узагальнення стану організації розгляду звернення громадян за ІІ півріччя 2018 року направлено до територіального управління Державної судової адміністрації України в Київській області вчасно, відповідно до Тематики узагальнень рекомендованою та електронною поштою 08.01.2019 року.
VІ. Здійснення контролю та перевірок
З метою підвищення рівня виконавської дисципліни з розгляду і вирішення звернень громадян відповідальною особою в строки, передбачені чинним законодавством, керівником апарату суду виконання всіх звернень тримається на особистому контролі. При вирішенні звернень громадян головою суду та керівником апарату суду відповідальній особі за звернення громадян постійно надається методична допомога.
Висновки:
Протягом І півріччя 2019 року робота Богуславського районного суду Київської області із зверненнями громадян була направлена на забезпечення реалізації конституційного права громадян на звернення із заявами чи скаргами щодо оскарження певних рішень, дій чи бездіяльності суб’єктів владних повноважень, відновлення їхніх порушених прав і законних інтересів.
Аналізуючи вищевикладене, можна зробити висновок, що причинами збільшення кількості звернень є правова необізнаність громадян та учасників судового процесу, незнання та нерозуміння повноважень керівництва, працівників апарату суду, тощо.
Проте, Богуславським районним судом постійно вживаються заходи, спрямовані на покращення доступу громадян до правової інформації та зменшення кількості письмових звернень, що надходять до суду, а саме:
- перегляд та оновлення розділу «Новини», «Інформація для громадян» на веб-сайті суду;
- розповсюдження інформації завдяки роботі функціоналу «Список справ, призначених до розгляду», «Справи, що можуть становити суспільний інтерес» на веб-сайті суду;
- розміщення в канцелярії суду папок із зразками процесуальних заяв для учасників судового процесу;
- перегляд та оновлення інформаційних стендів у приміщенні суду із зразками документів та корисною інформацією для громадян;
- публікація інформації про роботу суду та матеріалів на правову тематику у друкованих засобах масової інформації.
Враховуючи вищевикладене вважаю, що стан організації розгляду звернень громадян, запитів і звернень народних депутатів та виконання вимог Законів України «Про звернення громадян», «Про статус народного депутата», «Про інформацію», «Про доступ до публічної інформації» у Богуславському районному суді Київської області за ІІ півріччя 2018 року є задовільним.
Пропозиції:
Обговорити дане узагальнення стану організації розгляду звернень громадян, запитів і звернень народних депутатів, виконання вимог Закону України "Про звернення громадян" та "Про статус народного депутата" у Богуславському районному суді Київської області за І півріччя 2019 року на оперативній нараді суддів та працівників апарату суду.
Голова Богуславського
районного суду М.Б. Тітов
Вик: Шпак К.М.
(04561)51339