Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
УЗАГАЛЬНЕННЯ
стану організації розгляду звернень і запитів фізичних і юридичних осіб, депутатів та виконання вимог Законів України "Про звернення громадян", «Про доступ до публічної інформації», "Про статус народного депутата", «Про статус депутатів місцевих рад» та інших осіб у сфері доступу до інформації у Богуславському районному суді Київської області
протягом І півріччя 2025 року
І. Організація роботи суду з прийому фізичних та юридичних осіб
Звернення є одним із засобів захисту прав та законних інтересів запитувачів. Це право закріплено у Конституції України. Так, у ст. 40 Конституції України зазначено, що всі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов’язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.
Робота зі зверненнями громадян здійснюється відповідно до вимог чинного законодавства та направлена на забезпечення реалізації конституційного права громадян на звернення із заявами чи скаргами щодо оскарження певних рішень, дій чи бездіяльності суб’єктів владних повноважень, відновлення їхніх порушених прав і законних інтересів.
Звернення громадян та юридичних осіб розглядаються та вирішуються у строки, визначені законами. За результатами розгляду громадянам та юридичним особам надаються обґрунтовані та вичерпні відповіді. На всі письмові звернення заявникам надсилається письмова відповідь про наслідки розгляду звернення та прийняте рішення. Після опрацювання кожного та надання відповіді звернення формується у справу та зберігається в нарядах відповідно до номенклатури суду.
Діяльність Богуславського районного суду щодо роботи зі зверненнями громадян та юридичних осіб ґрунтується на неухильному дотриманні норм Конституції України, Закону України «Про звернення громадян», Закону України «Про інформацію».
Робота з прийому громадян та розгляду звернень (скарг) громадян у Богуславському районному суді Київської області організована таким чином:
ІІ. Відповідальна особа за звернення громадян
Відповідно до посадової інструкції обов’язки відповідальної особи за ведення діловодства у сфері звернень покладені на головного спеціаліста відділу документообігу та оргзабезпечення суду - Гав’яду О.І.
ІІІ. Статистична інформація щодо надходження та розгляду звернень
У Богуславському районному суді звернення (скарги) реєструються в «Журналі вхідної кореспонденції», «Журналі обліку звернень громадян».
За результатами розгляду фізичним та юридичним особам надаються обґрунтовані та вичерпні відповіді. На всі письмові звернення заявникам надсилається письмова відповідь про наслідки розгляду звернення та прийняте рішення. Після опрацювання кожного та надання відповіді звернення формується у справу та зберігається в нарядах відповідно до номенклатури суду.
Звернення громадян та юридичних осіб розглядаються та вирішуються у строки, визначені Законами України «Про звернення громадян» та «Про інформацію», а саме: не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, що не потребують додаткового вивчення – невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання. За результатами розгляду громадянам та юридичним особам надаються обґрунтовані та вичерпні відповіді.
На всі письмові звернення заявникам надсилається письмова відповідь про наслідки розгляду звернення та прийняте рішення. Також, протягом І півріччя 2025 року канцелярією Богуславського суду Київської області надавались відповіді на телефонні звернення за інформацією довідкового характеру.
Так, протягом І півріччя 2025 року до Богуславського районного суду Київської області надійшло 21 звернення, з них 6 - заяв, 8 - адвокатських запитів, 6 - запитів, 1 - усне звернення шляхом проведення особистого прийому.
В порівнянні з аналогічним періодом минулого року спостерігається тенденція збільшення кількості звернень, що надійшли до суду (протягом І півріччя 2024 року надійшло 13 звернень).
За каналом зв’язку надходження:
14 - поштою, в т.ч. 10 - ел. пошта суду, 1 - ел. суд ;
7 - подані заявниками особисто через канцелярію суду;
За суб’єктами:
7 - від фізичних осіб, в т.ч. : 8 - від адвокатів;
6 - від юридичних осіб.
За тематикою заяв найбільше громадяни зверталися до Богуславського районного суду з наступних питань:
За наслідками розгляду звернень громадян:
- задоволено – 13, в т. ч: 3- задоволена частково;
- надана обгрунтована відповідь – 4;
- відмовлено в задоволенні – 4;
- залишок нерозглянутих заяв на кінець І півріччя 2025 – 0.
Випадків порушення термінів надання відповіді на звернення громадян, визначених Законом України «Про звернення громадян» не було.
Протягом І півріччя 2025 року на особистому прийомі громадян керівництвом розглянуто 1 звернення.
ІV. Організація роботи суду щодо виконання Закону України «Про доступ до публічної інформації»
З метою дотримання Закону України «Про доступ до публічної інформації» в Богуславському районному суді проводиться робота за цим напрямком, а саме:
Відповідно до рекомендацій управління ДСА України в Київські області від 30.05.2011 року за № 03-532 на веб-сайті Богуславського районного суду створено розділ «Доступ до публічної інформації», в якому оприлюднена інструкція та спосіб отримання публічної інформації запитувачами.
Протягом І півріччя 2025 року до суду надійшло 11 запитів на отримання публічної інформації, що значно більше в порівнянні з аналогічним періодом минулого року (за І півріччя 2024 року – 4 запити).
За каналом зв ’язку надходження:
11 – офіційна електронна адреса суду.
За суб’єктами і кореспондентами надходження:
11 - через органи державної влади (ТУ ДСА, ДСА України, суди вищої інстанції), в т.ч.:
8 - від фізичних осіб;
3 - від юридичних осіб.
За тематикою запитів:
- щодо отримання статистичної інформації;
- загального характеру.
Всі запити задоволено та розглянуто протягом п'яти робочих днів, як це передбачено чинним законодавством.
Богуславським районним судом Київської області забезпечується право кожного на доступ до інформації, що знаходиться у його володінні, як у належного розпорядника інформації та здійснюється на принципах, прозорості та відкритості.
Розгляд депутатських звернень та запитів здійснюється в межах, у спосіб та строки передбачені законодавством України, що встановлює правові і соціальні гарантії здійснення депутатами своїх депутатських повноважень.
Протягом І півріччя 2025 року до суду депутатських звернень та запитів не надходило. Відвідувань депутатами установи суду з метою реалізації права на особистий прийом не було.
VІ. Здійснення контролю та перевірок
З метою підвищення рівня виконавської дисципліни з розгляду і вирішення звернень громадян відповідальною особою в строки, передбачені чинним законодавством, керівником апарату суду виконання всіх звернень тримається на особистому контролі. При вирішенні звернень громадян головою суду та керівником апарату суду відповідальній особі за звернення громадян постійно надається методична допомога.
Висновки:
Протягом І півріччя 2025 року робота Богуславського районного суду Київської області із зверненнями та запитами була направлена на забезпечення реалізації конституційного права громадян на звернення із заявами чи скаргами, а також отримання доступу до публічної інформації.
Богуславським районним судом постійно вживаються заходи, спрямовані на покращення доступу громадян до правової інформації та зменшення кількості письмових звернень, що надходять до суду, а саме:
- перегляд та оновлення розділу «Новини», «Інформація для громадян» на веб-сайті суду;
- розповсюдження інформації завдяки роботі функціоналу «Список справ, призначених до розгляду», «Справи, що можуть становити суспільний інтерес» на веб-сайті суду;
- розміщення в канцелярії суду зразків заяв;
- перегляд та оновлення інформаційних стендів у приміщенні суду із зразками документів та корисною інформацією для громадян;
- публікація інформації про роботу суду та матеріалів на правову тематику у друкованих засобах масової інформації.
Враховуючи вищевикладене, можна вважати стан організації розгляду звернень і запитів громадян, юридичних осіб і депутатів та виконання вимог Законів України «Про звернення громадян», «Про інформацію», «Про доступ до публічної інформації», «Про статус народного депутата», «Про статус депутатів місцевих рад» у Богуславському районному суді Київської області за 2024 рік задовільним.
Пропозиції:
Продовжувати:
- аналітичну роботу над зверненнями та запитами, зокрема аналізувати тематику звернень та запитів громадян для узагальнення інформації, яка становить найбільший інтерес заявників/запитувачів;
- поглиблене вивчення заяв/запитів на отримання інформації, з урахуванням вимог законодавства, яка може бути обмежена з міркувань безпеки, в умовах воєнного стану;
- регулярне інформування населення про результати роботи зі зверненнями/запитами осіб через розміщення відповідної інформації на сайті суду.
Голова суду Кароліна РОМАНЕНКО
Олеся ГАВ’ЯДА
(04561)51339